tisdag 27 september 2011

Sitter i vår.....

....nya favorithörna. Jag och mannen hade en härlig lördagsförmiddag tillsammans i inredningsbutiker! Kul! Vi har drömt om att skapa en härlig hörna i vår nya tillbyggnad som ska vara en hörna för oss, mysigt att sitta, bra ljus och mysljus, gott om plats, någonstans att sätta kaffe eller tekoppen, kanske även ett glas vin eller cognac emellanåt. Man ska kunna sitta bekvämt med datorn i knäet och jobba. Varmt, mysigt och ombonat.

Vi provsatt fåtöljer, gick hela affären runt och letade upp kuddar och plädar för att prova känsla, färg och form, stöd för ryggen och annat som kändes viktigt då!

Vi hittade DET som kändes rätt, fick det med oss hem direkt (det är ju något av det bästa, att när man hittat det som känns rätt vill man ju hade med sig hem omedelbart, inte alltid det funkar så, men vi hade tur, EM-möbler hade 2 kvar, vi behövde bara två..... även om barnen troligen önskar att vi köpte tre!!!) det blev till att fylla bilen och köra två omgångar, det där med platta paket har inte EM-möbler börjat med......


Lite mer än hälften av sakerna fick plats första rundan, iväg igen! Såhär såg det ut före (förutom möbelkartonger och bordet mitt på röda mattan.....)




Vi är sååååå nöjda med resultatet, det blev precis som vi tänkt oss kände vi när vi stod och beundrade vårt jobb! Mattan är inte helt 100, men den är väldigt skönt att borra ner fötterna i, funkar bra till möblerna och den kom från "affären i källaren" (där jag har allt som jag har köpt på mig under åren för att förändra med hemma när andran faller på, "måste" ju finnas ett antal olika färgsättningar i källaren för att kunna göra snabba förändringar utifrån vad jag är sugen på JUST NU.....)

När vi hittar helt rätt matta så blir det ett byte gjort!


Vilken härlig kväll vi hade i vår hörna, här satt vi och myste med bok, samtal, cognac, iPad och en massa tid tillsammans.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar