torsdag 8 september 2011

Helt plötsligt.....

...visade sig solen bland alla moln och det blev helt underbart varmt och skönt! Jag kände mig bara tvungen att avbryta jobbet och gå ut för att njuta. Jag är på landet idag och när jag gick en runda för att hitta sol och lä på samma ställe såg jag detta gröna på tomten....


Det ser inte mycket ut för världen, men när man kommer närmre då börjar det likna något, mums säger jag bara....

Björnbär i massor, trodde inte det skulle bli mer skörd i år. Plockade ett antal liter för några veckor sedan, men med veckans sol, regn och värme så var det många fler som var mogna, och det ser ut att finnas möjlighet till ännu mer om man ser till de som inte har den mörka färgen än.....

Mums, det blev fler att stoppa i frysen. Har sparat en del som jag ska ha till vaniljglass och kaffe. Tänk så gott, att lägga på härliga solvarma björnbär på glass, kan knappt vänta.......Men varför ska jag vänta, klockan är efter lunch, så det blir till att njuta så fort kaffet är klart känner jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar