tisdag 13 september 2011

Kulinariska höjder??!!!

Det blev en hel del över efter festen i lördags, från nattamaten bland annat huuuuur mycket korv som helst. Så för fjärde dagen i rad äts det korv i huset! Det har blivit kokt korv med bröd och stekt korv med bröd, en massa goda tillbehör som rostad lök, gurkmix, senap och ketchup! Igår var det pasta med korv i tomatsås, mums även det. Idag har jag ätit grönkålssoppa med korvbitar i....... undrar vad jag ska hitta på för kulinariskt nästa gång???

Jag vet att man kan frysa korv, men frysboxen är redan full med korv, det får inte plats mer....... jag, så mycket korv hade vi handlat!! Ibland har vi en förmåga att handla lite för mycket! Som typ, 7 backar öl för mycket!!!!! Ja, ja hellre för mycket än för lite, men ibland hade det ju inte varit fel att räkna en extra gång!

Barnen lär ju gilla att det serveras korv morgon, middag och kväll??!! Eller de kanske också kan trötta på korv till slut???? Vem vet?!

2 kommentarer:

  1. Hahaha! Känner igen mig! Handlar också alltid för mycket när det är middag eller fest på gång. Det är ju hemskt om det inte skulle räcka! ;)
    KRAM!

    SvaraRadera
  2. Visst är det ofattbart, vi verkar helt oförmögna att köpa rätt mängd, läs lagom, vi köper alltid för mycket. Till festen blev det 7 (sju) backar öl över..... det var ju inte en liten felräkning.....Men som du säger, hellre det än att det tar slut. Men det hade ju inte gjort något med lite över, inte massor så man kan ha en fest till på mängden dricka som blir över! Fast då får man ju bygga en vinkällare..... och det gjorde ju inte ont!

    SvaraRadera