onsdag 7 september 2011

Lärande på olika sätt....

Det började med en mjölkförpackning vid middagen igår......


..och sen var vi igång med att lösa korsord och göra egna. Min dotter som tycker det är sådär
med att jobba med bokstäver och läsa (vi får "tvinga" henne att läsa själv, men både hon och jag njuter väldigt mycket av när jag läser för henne) blev eld och lågor.



Vi skapade och löste en hel massa egna korsord, och lärande utan att hon tänkte på det. Man får smyga kunskapen på henne och hitta sätt som intresserar henne. Det är så härligt när hon får den där energin för bokstäver och väljer att sitta och lösa korsord och skapar egna korsord än till och med titta på "halv åtta hos mig".

"Halv åtta hos mig" är nästan heligt för oss på kvällen. Det är en mysig stund tillsammans i TV-soffan innan det är läggdax. Då varvar vi ner, myser och busar och gissar vilka poäng den som lagat maten får.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar