onsdag 14 september 2011

Nu har hösten.....

....gjort sin entrè på riktigt. Det blåser så man verkligen får hålla i hatten, till och med "peruken" i vissa fall! Men vad mysigt det är med hösten, hög och klar luft, sitta inomhus och höra hur det blåser och regnar, tända några extra ljus, leta fram det där extra goda teet och addera lite honung för extra njutning, ta fram någon bra bok, laga gryta som står och kokar länge och sprider underbar doft till middag, gott lite tyngre rödvin till den maten..... att krypa in lite på alla fronter och coocona. Det tycker jag är mysigt!

Hösten gör ju dessutom naturen så vacker, hittade dessa vackra blommor i trädgården när jag var ute för att ge marsvinen mat!



Höstanemoner och kärleksört, riktigt vackra höstblommor! Det finns så mycket vackert i naturen oavsett årstid! Det bästa av allt, det är gratis  (inte så att jag har snott blommorna jag har i min trädgård....) men att titta och njuta av dem och allt annat vackert i naturen är gratis och det får en att må så bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar