onsdag 21 september 2011

Brrrrr vad kallt.....

....det är att stå vid sidan av en fotbollsplan och titta på när det tränas. Varför känns det som att fotbollsplaner alltid byggs där det blåser från alla håll och kanter????....verkar det smart?!

Johanna har börjat träna med något som heter Knatteskuttet det är en jättebra och allsidig träning, framför allt får barnen testa på en massa olika idrotter under terminen. Det är allt från gymnastik, friidrott till brottning och judo. Det är inte lätt när man är 8 år att veta vad det är för idrott man kommer att älska att hålla på med, och vår dotter vill testa så många olika saker att vi skulle kunna testa nya idrotter och träningsformer varje termin tills hon är 15 år..... på detta sättet kan vi avskriva eller bestämma oss för någon idrott av det som testas på en enda termin, kanon tycker den "effektiva" mamman......

Igår var det alltså fotboll som stod på agendan, barnen hade hur kul som helst trots regn och blåst! Det kan man inte riktigt säga om föräldrarna.... såg ingen förälder med ett avslappnat ansikte, vi stod alla där med uppdragna axlar, stela leenden och småhoppade på plats.... som vanligt dåligt klädda... tittade man ut på planen så sprang det en massa barn som var väldigt rätt klädda... men som vanligt hade jag glömt mig själv....när hände det, att man började glömma sig själv???? Den dagen barnen föddes??....då flyttade liksom fokus, men hur smart är det??

johanna var hur nöjd som helst efter träningen, härligt rosig om kinderna, massa hopp och spring i benen och full av energi, hennes mamma var stel, kall och väldigt stel!!! Det hjälpte knappt med varm dusch, mat, brasa, fleeceställ och att sova under dubbla täcken! Snacka om genomfrusen.

Känner fortfarande, och när jag sitter här i gungstolen under filt med varmt kaffe i koppen att jag är frusen! Kan det vara så att det är dax att sätta på värmen i huset???? Jag vill verkligen inte börja betala den elräkningen som kommer med att värmen ska sättas på i elementen!!.... men det är väl bara att "bita i det sura äpplet"!

Får väl dessutom acceptera att det är höst och att det är dax att börja klä sig lite annorlunda, kan ju börja med att ta på strumpor och ta fram lite varmare skor än ballerinaskorna.... har svårt för att sätta på mig strumpor för då är det definitivt höst! Inte för att jag har något emot hösten, men jag vill behålla sommaren och känslan av sommar så länge jag kan....


Det är ju mindre än en vecka sedan vi gick barforta i sanden...... det känns som att det blev höst snabbt! Sand mellan tårna och fingrarna är så härligt (bara man slipper sanden i mackan.....)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar