tisdag 31 januari 2012

Underbara utsikt från bilfärden.....

....hem från landet dokumenterade jag när jag körde hemåt igår morse...... Jag lovar, jag var inte farlig i trafiken. Valde att köra "kringeli-krok-vägen" hem istället för att ta E65:an hemåt. Brukar välja kringeli-krok-vägen när jag kör hemåt om det inte är rusningstrafik, är det dessutom fint väder väljer jag den allra helst. Det är så mycket vackrare att köra den vägen, det är inte så charmigt och vackert längs med E65:an, det går lite fortare och då är det svårt att hinna med att njuta av omgivningarna.....

Igår när jag körde, hade jag turen att hamna bakom en jätte-stooooooor traktor, den tog upp nästan hela vägen. Ingen chans att köra om på länge, så jag la mig tillrätta bakom den och njöt av vad jag såg utanför fönstret. Upp med mobilen och när jag tittade på vägen och såg till att köra säkert så klippte jag en massa bilder, hade ingen aning om hur bilderna blev eller vad jag fick med på bilderna. Så roligt att gå igenom bilderna när jag kom hem.

Slogs av hur underbart vackert det är i Skåne. Öppna landskap, man ser hur långt som helst, vindpinade träd och växter som är så vackra, böljande landskap med mjuka former detta tillsammans med den härliga solen som visade sig hela dagen igår....... njutning! Att det sen var så att det enbart var skönt väder när man var inne och tittade ut..... så är det ibland i skåne, det är nackdelen med det öppna landskapet....det blåser något helt galet. Det var -2 grader igår, men skulle nästan kunna sätta pengar på att det i vinden var minst -22 grader. Galet kall var det igår!..... Men så vackert!

Kavalkad av bilder från skånsk landskap i januari, vintersolen skiner och naturen är underbart vacker!






Vilken tur jag hade som hamnade bakom traktorn och verkligen tog det lungt där på småvägarna, hade inte lyckats föreviga detta vackra! Finns ingen anledning att stressa med något som man ändå inte kan påverka, finns det inte plats för omkörning så gör det inte det...... Bättre att njuta och hitta det positiva med det som händer!

1 kommentar:

  1. Åhhh vad mysigt att du hittade min blogg så jag kunde hitta din : ) Nu är jag följare : ) Skåne är underbart LOVE LOVE LOVE fina bilder du visar kram Sofia

    SvaraRadera