torsdag 12 januari 2012

Såååå nöjd.....

....med att jag för en gång skull sålde möbler på blocket innan jag monterat de nya...... Brukar sällan vara så. Vi är mästare i vår familj på att skaffa nya saker, sätta samman dem och sen fösa ihop det som inte ska vara i rummet längre, kanske ut i friggeboden, snickarboden, ner i källaren eller ställas i ett hörn någonstans och vänta på att vi ska bli så feed up på det och göra något åt det. Inte ovanligt att de går med pappa till tippen för att jag blir så trött på det och när jag väl nått det stadiet så kan jag inte bli av med det fort nog..... Så onödigt och verkligen inte bra för miljön eller något annat heller. Oftast helt funktionsdugliga saker.

Det är i och för sig inte ovanligt att vi gör rokader i hemmen heller..... det kan också ta sin lilla tid att få till.... Det jag sålde kommer från huset från landet..... flytt upp till dotterns rum...... uppskattat i några år, men nu har det önskats vitt istället för mörk blått skrivbord och förvaring samt byte av säng..... Sängen byttes för ett tag sedan, när detta skedde flyttades bokhyllan ut i hallen pga platsbrist i rummet......där har den stått i flera månader, inte uppskattad av någon, men, men.... nu har vi dock handlat nytt skrivbord (inte monterat)....

Igår gjorde jag slag i saken, bilder, ut på blocket och 15 minuter senare var allt sålt.... jag var väl för billig???? Men det bryr jag mig inte om, jag får lite pengar (tjejerna), någon kommer och hämtar möblerna, någon annan får glädje av grejorna och vi kan njuta av att montera de nya och kunna sätta de på plats direkt utan att flytta runt sakerna och lagra dem någonstans... så lyxigt!

Blocket är ju helt underbart, vi köper en hel del där, är sämre på att sälja, borde bli bättre på detta om man tittar in i friggebod och snickarbod......

Så nästa vecka när dottern är här igen ska det monteras vita möbler, sys turkosa gardiner, ut med turkos ryamatta och sen är det klart! Turkos är absolut favoritfärg just nu! Hoppas det håller ett tag, jag har ju till och med tagit på mig att ta fram symaskinen...... men raka sömmar fixar jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar