onsdag 25 januari 2012

Fortsätter att ha delade åsikter om.....

....att vintern kommit till Skåne.... men jag är mest glad, lycklig och mår bra av ljuset som följer med detta härliga vinterväder. Framför allt mår jag bra av att se hur bra barnen mår av att det är lite snö på marken.

Det är så vackert med snö och frost i naturen också. Så underbart fräscht, gnistrande och spännande att titta på. För att inte tala om vilket härligt ljus det är ute som gör att det är kul att fota och det blir vackra bilder. Var ett tag sedan det blev riktigt bra att fota. Det blir liksom allra bäst för mig när det är naturligt dagsljus.....

Som jag frossade i fotografering igår, gick en snabb tur i vår egen trädgård på morgonen, så mycket det fanns att njuta av, fascineras av och att fota. Det blir så otroligt vackra och naturliga konstverk i naturen med detta vädret. Det vackraste som finns är naturen! Njut, det gjorde jag!



Godmorgon underbara dag!


På väg in i trädgården hittade jag en istapp, inte stor men vacker där den gnistrade....


Ormhasseln är vacker i sig själv men blir ännu vackrare med gnistrande snö och is på sig.....



Vissnad klätterhortensia blir vacker i sin vinterskrud. De frusna vattendropparna var väldigt vackra.....


Så enkelt som is på planket blir vackert med lite extar rimfrost som pudrats över........

Jag har bestämt mig, är väldigt glad över att vi fick vinter i skåne denna säsongen också, även om den kom när vårkänslorna hade börjat spira.......Alla årstider är härliga, men de ska helst komma vid "rätt tid"......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar