tisdag 14 februari 2012

Vaknade till en fantastisk.....

....vintedag igår.....så underbart med ljuset, krispig kyla, snö och iskristaller och en sol som är på väg upp på en helt molnfri himmel. Lite dimma här och var som solen "brände" bort efterhand som dagen vaknade.....


Välkommen underbara dag.....

Skulle iväg på morgonen, hade en massa tider att passa, men med mig i bilen hade jag kameran, något tillfälle skulle väl förhoppningsvis dyka upp under dagen då jag skulle kunna ta fram kameran, njuta av "här och nu" och gå helt in i mig själv och föreviga det vackra runt omkring mig...... 

Det gjorde nästan fysiskt ont i mig att jag inte hade möjlighet att stanna längs med vägen och bara ställa mig och fotografera allt det vackra som naturen visade mig. Det är inte ofta det blir en sådan där "perfekt" vinterdag här i Skåne. Igår förmiddag var en sådan......såååååå vackert att jag nästan blev "religiös"......men tiden fanns inte.....bil skulle lämnas hos verkstad, intervju i Malmö, tandläkare och sen till mannens kontor för att planera hur det skulle inredas och sedan var det eftermiddag......

Men då tog jag tillfället i akt, var på Gastelyckans industriområde, det låter ju verkligen inte som något "sexigt" eller vackert ställe??? Det är det inte heller, om man tittar med de stora penseldragen, men om man tittar på detaljerna...... där var en ödetomt med visset gräs och växter........ hur vackert var inte det med sitt vintertäcke......






 ...såhär underbart vackert och rofyllt är det vid vägkanten på en ödetomt på ett industriområde.....det gäller att se det vackra var man än befinner sig. Det har jag lärt mig sedan jag blev nyförälskad i min kamera, det finns så myckt vackra detaljer att se i världen. Om man tar sig tid och stannar upp, öppnar sig för det vackra här och nu där man står och går, om man zoomar in bilden och bara fokuserar på de där små detaljerna....... Sååååå vackert! Vilken njutning att stanna vid vägkanten, ta 10 minuter och trava runt i snön på den där tomten och bara fördjupa sig i det vackra!....

Några av dessa bilder ska troligen bli tavlor på mannens kontor.......vad tror ni om det???

När jag parkerade hemma hittade jag mer vackra saker att fördjupa mig i.....






Vi har en ganska skabbig parkering, det är en bit av järnvägens mark mitt över gatan, det är en hålig, dåligt underhållen plätt, järnvägen bakom, växter som får växa hej vilt utan någon större omtanke, ganska skräpigt och ett lite skabbigt järnvägshus.....men ack så vackert denna dag! "det som göms i snö kommer upp i tö...." är ju verkligen en sanning, så det är dax att njuta när det är så här vackert!....

Njuta av stunden och av att det är så vackert i detaljerna, härligt!

6 kommentarer:

  1. Men om du var på Gastelyckan var du ju jättenära mig!! Kom in på kaffe nästa gång vetja!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kommer gärna in på kaffe nästa gång....

      Kram

      Radera
  2. Helt fantastiska bilder! Det är så vackert med snö på gräs och grenar, jag älskar det. Jag tror det kan bli jättefina tavlor till kontoret. Det är när jag ser sådana här fina bilder som jag blir än mer sugen på en riktigt kamera. Hoppas ni får en riktigt bra dag! Kram Jennifer

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för att du tycker om mina bilder. En "riktig" kamera är otroligt roligt att "leka" med.

      Ha en bra dag!

      kram Pernilla

      Radera
  3. UNDERBARA bilder och hoppas ni blir nöjda med receptet TACK för fin kommentar blir så glad : ) kram Sofia

    SvaraRadera
  4. Tack för besöket på min blogg. Nu hittade jag ju hit till din fina blogg också ;-). Vi bor nog i närheten av varandra, va? Och vilka vackra vinterbilder du tagit!

    SvaraRadera