fredag 17 februari 2012

Möten med nya människor......

....är oftast så härligt och givande. Det ger sådan energi när man träffar människor som är öppna, positiva och ger av sig själv och som är intresserade av att lära känna nya människor.

Jag hade en sådan energigivande dag igår, tre olika möten med helt olika kvinnor med helt olika inriktning på mötena och att sen toppa en sådan dag med att träffa en gammal (inte ålder, för gamla är vi inte.....) god vän som jag känt sedan vi gick på dagis tillsammans.

Så mycket energi och utveckling idag.



Började dagen med ett frukostmöte på ett fik inne i Malmö, det blev ett ganska kort möte, var planerat för längre, men det är inte alltid det blir som man tänkt sig.......(när blev det så senast??? men det blir oftast bra ändå....). Det var ett möte i hälsans tecken och en person som jag kommit i kontakt med genom en gemensam vän. Vi hade aldrig träffats annars. Tack Anna för att du förmedlade denna kontakt. Trots att vi träffades så kort tid så kände vi båda att vi vill träffas igen, lära känna varandra mer så det är jag säker på att vi kommer att göra.

Vidare till Hyllie för ett möte med en annan mycket intressant kvinna, en rekryterare som kör eget och som jag träffat via ett affärsnätverk. Vi hade 2 timmar tillsammans, jag lärde känna henne och mig och vi hade så trevligt tillsammans. Detta var ju ett affärsmöte men att samtidigt ha så roligt, lära känna en mycket intressant person och känna att vi kommer att stöta på varandra fler gånger, på ett eller annat sätt! Kul!

Full av energi och med solen strålande körde jag inom Plantagen och nöjt av blommor, växter och annat härligt som de säljer där. Fick med mig en chockrosa blomma med en kruka i samma färg till dottern, så härligt med färg, i dotterns rum.....till mig blev det vita rosor och några andra vita blommor, så "mesig" man är.....

På vägen hem körde jag inom Angela, en underbart härlig kvinna jag träffat i bloggvärlden. Vi har läst varandras bloggar en väldigt kort stund, insåg ganska fort att vi nog bor ganska nära varandra och när Angela, som bor på gård, hade alldeles för många ägg som hennes hönor värpt och ville sälja några så slog jag till. Klart jag vill köpa ägg som jag vet kommer från hönor som har det bra, gott, gott, gott och mycket godare än de som man köper i affären. Att dessutom få möjlighet att träffa Angela var verkligen en härlig bonus.

Sagt och gjort, fick reda på var Angela bor och begav mig ut på landet.....hittade deras charmiga gård och den ännu charmigare Fru Sederblad.... Vi satt i hennes kök, gick en rundvandring i huset, och pratade som om vi känt varandra hur länge som helst! Ser fram emot att Angela tar sig in till "stan" och knackar på min dörr en dag för en fika hos mig.

Spännande det där med att blogga, att "träffa" och "lära" känna människor som man troligen aldrig annars hade träffat på något sätt, att sen träffas är ju så otroligt kul. Inte för att man kan göra det med alla, men när tillfälle ges, ta det!

På kvällen kom en mycket god vän hem till mig och vi fick oss både en promenad (i regnet som kom från sida och som emellanåt kändes som att det var isbitar som regnade.....men det var friskt.....) och en massa härligt snack! Energi på hög nivå!



En underbar dag med härliga möten, så mycket dessa möten ger mig. Det är härlig att leva i nuet och att ta tillvara på det som händer och vad livet har att erbjuda här och nu!

Ha en härlig fredag alla mina vänner, både bloggvänner och "vanliga" vänner!!

6 kommentarer:

  1. Vilken fantastisk dag du hade! Jag håller med dig, visst är det härligt att möta nya människor. Människa är en sådan spännande figur, vi är så lika men ändå så olika.

    Och du, du gav mig en idé igår i inlägget du skrev hos mig. Jag kom på att jag nog ska köra med lite orange inredning i vår stuga också. Stugan är en riktig återhämntningsplats för mig och det kanske är bra med lite energi och glädjegivande färg, jag tror faktiskt på det där med färgterapi :) så tackar för att du väckte idén!

    Önskar dig en riktigt härlig fredag! Kramar Jennifer

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad kul att jag kunde ge dig en idè, alltid roligt!

      Kram

      Radera
  2. Ja, vad säger man? Tack för besöket och vi ses igen. Var så säker ;-), för nu har du skaffat dig en alldeles egen "stalker".

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Spännande, har aldrig haft en "stalker" och kommer det i formen av en trevlig ny bekantskap så ser jag fram emot det.....:-))

      Kram

      Radera
  3. Vilken höjdare : ) Håller med bloggen ger en så mycket har fått en massa nya fina kompisar : ) kram Sofia

    SvaraRadera
  4. Att möta nya människor är så himla kul och intressant. En del av mina vänner har svårt för att man "lär känna" nya via en blogg. Jag tycker det är grymt skoj! Och vilken fördel ni har du och fru Sederblad som bor sååå nära varandra! Såna dater går inte av för hackor!!

    Äggen, ja! Visst är de goda såna som man köper från en gård! Jag blir oftast så rädd om dem att jag inte ens bakar på dem!!!

    Kram och ha en fin fredag!!

    Anna

    SvaraRadera