onsdag 29 februari 2012

Vad skönt det är med vårstädning.....

....igår röjdes det och fejades här hemma. Detta vårväder sätter verkligen igång suget efter att röja rent! Det blev dock inga fönster putsade, frågar jag min pappa så skulle det verkligen behövas!!! Inte gör det väl något att det är lite suddigt och gråttdaskigt när man tittar ut genom fönstret??? eller??? Ska nog ge mig på de där fönstrena också...... när solen lyser in så syns den där daskiga beläggningen på fönsterna ganska mycket....... Men den hindrar ju lite från att man ser dammråttorna som tittar fram och också vill ligga i solen och njuta...

Man ska inte slita för mycket, så en paus i solen lyxade jag till det med. Vet ju aldrig när det är sol nästa gång. vi har en härlig hörna där det är lä, solen steker och det kändes riktigt, riktigt varmt! underbart med solglasögon, lite lätt bakåtlutad och kaffe....mmmmmmm



Så härligt att känna solen värma min vinterbleka kind, känna att jag blir varm och rosig om kinderna av värme och inte av iskall vind som viner......såååå gott! Kändes verkligen som att allt kom igång och började växa igår, det har det ju gjort i flera dagar, men med denna härliga värmen och solen samt regnet på morgonen så kunde jag nästan höra hur naturen hade växtvärk....det doftade vår, en fantastiskt härlig doft.

Skön utsikt från min solstol hade jag också.......


...vilken sol och blå himmel........

Men här kan man ju inte sitta och lata sig hela dagen....marsvinen fick rensat och städat i sina burar, all sopsortering samlades ihop och kördes till sopsorteringsstället.....hur mycket kan man samla på sig egentligen??? hur mycket som helst, det är absolut ett faktum....


Detta är på inget sätt vår trädgård, men när jag samlat ihop vårt skräp i alla påsar, lådor, förvaringsboxar och annat fiffigt ställe jag kommit på att "gömma"/förvara skräpet på så var det minst såhär mycket och mer därtill......


...några av alla kassar som bars ut till bilen, packades in och kördes till sopsorteringen.... det var ett träningspass i sig, bära, lasta, lasta ur, sortera, slänga........ men såååååå skönt! Det är nästan så det är lite lättare att andas när allt är slängt!!!! Är det därför jag väntar så länge mellan gångerna??? Saken är ju den att det gör absolut störst skillnad när man samlar på sig en massa..........

Det blev en massa ledig plats!! Pappa, var inte orolig, jag tog inget av de där soppåsarna som gärna vill följa med dig till tippen när du har tid och lust.....!!!!

1 kommentar:

  1. Åh ni ligger såååå långt före oss nu. Vi har så mycket snö att det täcker halva fönstrena. Man har ett naturligt insynskkydd ;). Folk skottar sina tak som galningar för att det inte ska bli skador. Sonens förskola syntes knappt bakom snömassorna. Fast när det töar då går det fort (måste bara vänta tills april..

    Fina bilder på våren :)

    SvaraRadera