onsdag 8 februari 2012

Jag har vunnit......

....en prenumeration på mattidningen "Mästerkocken". Anna som har en härlig matblogg hade en tävling för några veckor sedan och idag på morgonen fick jag reda på att jag vunnit..... så kul det är att vinna, inte behöver det vara några stora vinster, bara den där känslan av att vinna får mig att känna mig lite speciell.....



....att dessutom vinna en prenumeration tycker jag är kanon, det är så härligt att få tidningar hem i brevlådan. Att inte bara hitta räkningar i den där lådan. Men framför allt den där känslan när man tömmer lådan, och då hitta en tidning, massa färg, inspiration att bläddra i och bli inspirerad av...... så lyxigt det känns att gå in, koka en kopp gott kaffe och få drömma sig bort i en tidning en liten stund. Vardagslyx och en massa energi.

Att det var en mattidning jag vann prenumeration är extra härligt tycker jag, är sugen på att komma igång med lite mer matlagning som inte är den där gamla vanliga vardagsmaten utan att komma igång med lite nya recept, lite nytt "blod" i matlagningen helt enkelt. Helst hitta lite ny inspiration till vardagsmatlagningen.....det blir väldigt lätt det där gamla vanliga, det där som man kan göra snabbt, inte behöver recept och som man vet går hem hos barnen.....men ack så tråkigt det blir ibland.

Fram för lite nya smaker, ingredienser, kombinationer.....får slå dövörat till eventuella negativa kommentarer från barnen om att de inte tycker om det, eller detta..... att höra det kan verkligen få mig att tappa sugen att testa ny mat, som om jag testade ny mat för deras skull???? Det gör jag ju inte, det är ju för min och mannens skull jag testar ny mat, eller lagar mat som inte bara är korv stroganoff, spagetti och köttfärssås, tomatsoppa, tacos, stekt lax och allt uppdelat på tallriken, inte ligga tillsammans..... eller vad det nu är barnen gillar.......

Nu har jag bestämt mig, ska försöka slå dövörat till eventuellt negativa kommentarer om maten från barnen, laga mer "vuxenmat" och njuta av det även om barnen inte gör det. De lär sig säkert, och de hittar alltid något som är gott i maten. Samt är det ju inte fel om de vidgar sina matvyer heller....... Denna vinst gav mig inspiration, och då har jag inte ens börjat få tidningen än.....tänk vad som kan hända när jag får tidningen! Se upp ungar, nu vankas det nya mattider.......

3 kommentarer:

  1. Grattis,du är så välkommen till butiken, kram Helena.

    SvaraRadera
  2. Grattis till vinsten! Det är jag som ska se till att du får tidningen i din brevlåda :-) Det är ju den där vardagsinspirationen som vi alla behöver lite då och då som är fokus i Mästerkocken, så jag hoppas verkligen att tidningen kan leva upp till dina förväntningar.

    //Jennie

    SvaraRadera
  3. Grattis! Vad kul! :)
    Kram Jennica

    SvaraRadera