lördag 4 februari 2012

Goda vänner i kylan........

....är fantastiskt skönt att ha.... Det är verkligen kallt med stort K nere i Skåne just nu. Då är det bra med goda och värmande vänner....


Dessa goa härliga stumpor/inneskor hänger med mig var jag än går när jag här hemma. När man bor i gammalt hus med självdrag (välventilerat men kyligt längs med golvet........) som jag gör så är det nödvändigt med extra varmt på fötterna. Dessa eller något annat varmt åker på innan jag lämnar sängen.......


För att inte helt bli isbit när jag jobbar hemma så behövs det både halsdukar och sköna västar..... Detta har varit de senaste dagarnas värmeoutfit. Ska skriva att det är fuskpäls, ingen äkta vara på denna....finns dock en äkta vara i hallen för utomhusbruk, men den har blivit totalt dissad av mannen, dessutom fäller den en massa hår så jag får inte lov att ha den på när jag åker i mannens bil..... ska faktiskt ta med den till affären och reklamera den, den ska ju inte fälla på det sättet.... det är nog inte meningen att jag ska ha en i äkta vara... har känts lite konstigt att ha en väst i riktig päls.....


.....att elda i kaminen är ändå det bästa sättet att få värme, men det räcker inte till hela huset så det blir till att ta på sig hela munderingen och elda för att jag ska bli varm.

Jag är en riktig frysenpanna, men just nu är jag faktiskt inte den enda i familjen som tycker att det är lite kallt. Jag tycker som tur var om och det känns mysigt att "bylta" på sig massa varma goa grejor.

Ha en härlig och mysig lördag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar