tisdag 14 februari 2012

Alla Hjärtans Dag!!!

.....är lite skeptisk till detta med Alla Hjärtans Dag....känns mer som något handeln har haussat upp till orimliga mått för att ha ännu en anledning till att sälja saker till oss konsumenter. Ännu en sak som ska jämföras, hur många blommor fick du, hur många kort, har du ingen som uppvaktar dig på Alla Hjärtans Dag???........ ännu en sak för många att ha förväntningar kring och kanske bli besvikna, förhoppningsvis blir man glad och känner sig uppskattade, ännu en sak som ska inhandlas och, och, och......

Samtidigt så tycker jag det är mysigt att bli uppvaktad på Alla Hjärtans Dag, skulle inte alls bli ledsen om jag fick en blomma, blev utbjuden eller något dylikt. Men jag skulle bli minst lika glad, om inte gladare om jag fick det vilken annan dag som helst.......Jag tycker mer om det när det inte är förväntat (säg inte detta till min man, då får jag kanske inte några blommor eller dylikt idag, det skulle ju vara synd.........:-)) när uppskattning och överraskningar kommer som just det, överraskningar!!!

Fast det är ju väldigt trevligt och roligt att Käreken, vänskap och omtanke har sin "födelsedag"..... så kan man ju också se det, detta är Kärleken, vänskapens och omtankens födelsedag och det är ju verkligen värt att fira. Det är ju så viktiga saker i livet, viktigast! Tycker att varje dag ska vara Alla Hjärtans Dag!

Låt varje dag i livet vara Alla Hjärtans Dag. Uppskatta och älska dina nära och kära varje dag och gör allt för att de ska veta om att du känner så! Visa det på alla möjliga olika sätt, varje dag!......


Laga till något gott att äta tillsammans.......Laga och ät något gott åt dig själv!....


ge bort blommor (de du plockar i egen trädgård, på ängen eller köper) oavsett vilken dag det är, måndag, födelsedag, alla hjärtans dag, alla andra dagar i veckan och på året.....Ge blommor till dig själv för att uppskatta dig själv.....


.....skriv och berätta vad du tycker, tänker och känner. Skriv ett "krya-på-dig" meddelande, ett "jag-finns-här" meddelande, "jag-bryr-mig" meddelande, "du-är-viktig" meddelande, "jag-behöver-hjälp" meddelande eller vad du för stunden har på hjärtat. Skriv det som sms, mail, brev, kort eller berätta det! Alla sätt är bra, det viktiga är att berätta! Berätta även för dig själv hur underbar, unik, fantastisk du är och hur mycket du älskar dig själv, vi glömmer ofta oss själva!

Och gör det ofta, ofta!

Tack alla underbara människor som jag har i mitt liv för att ni är ni och för att ni låter mig vara den jag är! Underbart att ha så fina vänner, familj och nära och kära! Jag känner mig så rik som har er i mitt liv!

Kram och ha en härlig Kärlekens, vänskapens och omtankens Födelsedag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar