måndag 12 december 2011

Vi hade besök av.......

....den galna gamla tomten, hennes klumpiga tomtenissa och ett tokigt luciatåg i helgen......

Våra barn är inne i en härlig tid med en massa bus och uppträdande. Vi blir ständigt inbjudna till att njuta av deras föreställningar. Helgen började med den galna tomten, hennes klumpiga tomtenissa och den lilla tjejen som de besökte......


När jag var liten hade inte tomten öronkåpor, skruvdragare och julklapparna i systemetpåse..... men tiderna förändras.....


Shhhh du klumpiga nisse så du inte väcker den lilla flickan som sover..... nu ska vi överraska henne....


Finns det några snälla barn här idag????.... här har du lite julklappar!!!!....

Barnen blir mer och mer träffsäkra i sina kommentarer och hur de agerar, denna kväll skrattade vi så jag är förvånad att jag lyckades ta bilder. De var så roliga!

Lördag förmiddag blev jag beordrad att sätta mig på första parkett för att bli överraskad....... Vad skulle nu hända??? Jo, där nerför trappan "skred" luciatåget....


Vitklädd och ljus i håret........


....stämningsfullt skrålande..... annorlunda outfits, tycker särskilt mycket om lucians hjärtebyxor och tärnas glitter på magen. Ovanlig färg på tärnans kläder! Men inlevelsen är det inget fel på! Att några tänder fattas hos lucian hindrar inte henen från att stämma upp i skönsång.....


Här skrkålas det för full hals...... underbara ungar!


Sådana goa lussetjejer förtjänar verkligen fika med lussebullar. Goaste bonussystrarna vill gärna sitta nära! Så mycket kärlek!

1 kommentar:

  1. Underbart! Jag bara myser av hur härligt ni verkar ha det! Och de där uppträdandena kommer jag ihåg, nu blir det inte lika ofta längre. Jossan har vuxit ur det, men Johanna är på god väg att ta vid! :)
    Kram!

    SvaraRadera