fredag 23 december 2011

Pyssel på alla fronter......

....det är så roligt att pyssla och skapa saker av nästan inget alls. Häftigt att börja med äggkartonger, lite tyg, sax, pennor och tejp och att sen skapa ett helt hus med möbler, dockor, dusch och toalett och en massa annat.....

Dottern är en riktig pysseltjej, hon skapar mest hela tiden. Vilket ämne är det roligaste i skolan??? Slöjd och skapande.... det är min dotter i ett nötskal. Hon kan koncentrera sig lääääänge när hon håller på att skapa, så härligt att se.

Jag och mannen var hemma hos dottern och hennes pappa en kväll i veckan, middag, fika och lite byte av julklappar stod på agendan.


mannen blev snabbt involverad i pysslet med äggarkartonger. Att se möjligheterna med en enkel äggkartong är fantastiskt. Kolla in huset framför dottern, och med vilken koncentration det skapas.

Efter en god middag behövs fika med smoothie...... det är kul att göra!


Mums så gott det ska bli......ska det inte vara mer glass???? Frågar vi dottern så kan det vara nästan hur mycket som helst!


Det är jag som gör smoothie, du får bara hjälpa till pappa. Mycket god blev den. Mums med smoothie och lussebullar.

Vi hade en mysig kväll tillsammans! Dottern och pappan ska iväg och fira julafton i Danmark och på lillejulafton kommer min prinsessa hem till mig för att fira julafton med vår familj detta året. Ska bli härligt med en jul med "alla" samlade hemma hos oss.

1 kommentar:

  1. Vad mysigt att träffas och pyssla sådär!!

    Kul att hitta hit, jag återkommer:)

    Passar på att säga att det är sista chansen inne hos mig idag, att tävla om en vas/urna från Tine K från butik CanCan:)

    Mvh Milla

    SvaraRadera