fredag 16 december 2011

Trött kan man verkligen bli......

....av detta regnande och ruskande. Mörkt och ruggigt är det också dagarna i ända.... Dock är jag glad att jag inte är tonåring, för då är man bevisligen HUUUUUR trött som helst......


.....satt och jobbade på Espresso House en förmiddag i veckan, och kunde inte låta bli att i smygfota dessa trötta killar...... klockan 9.30 var de så trötta att den ene satt bakåtlutad och sov och de andra två låg på borden och sov..... stackare! Eller inte, så är man ju när man är tonåring, och inte blir det bättre om man är uppe och spelar eller surfar halva nätterna som mina kompisar med lite större barn berättar om....... Men full i skratt blev jag i varje fall! Kände mig helt plötsligt väldigt pigg......

Espresso House är ett väldigt bra ställe att jobba på faktiskt. Jag är oftast mycket mer effektiv där än hemma, jag har lite dålig arbetsdisciplin hemma, det finns så mycket annat att göra..... helt plötsligt har både disk, tvätt och en massa annat praktiskt gjorts istället för att jobba. På Espresso har inget annat att jobba med än det som jag tagit med mig och som jag bestämt mig för att jobba med. Dessutom finns det strömuttag till datorn och nära till kaffet (mycket gott kaffe dessutom.....), det är de två viktigaste komponenterna för att jag och datorn ska må bra......


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar