lördag 3 december 2011

Lyxfredag i stora.......

.....mått! Vilken mysdag jag och mannen hade tillsammans. Vi hade bestämt date i Malmö, jag tog bussen in och vi hade bestämt att jag skulle bli upphämtad vid hotellet i Konserthuset. Strax innan jag var framme ringde en smått "desperat" man, han var försenad och frustrerad för en sak inte fungerade som han ville på jobbet......snart klar!!!! Jag är på väg...... Jag väntar, ta det lungt!

Skåne visade sig verkligen från en typisk "vinterdag", snålblåst med istappar i vinden, småregn och grått, ruggigt i största allmänhet.... och inga vantar hade jag fått med mig brrrrr så kallt!

Så där stod jag, under taket utanför hotellet och skrattade lite åt situationen...... där stod jag i mina "lackstövlar".....


och "lackväskan" utanför ett hotell.......


...vi brukar skämta om att blir det riktigt krisigt eknomiskt så får man ta på sig lackväskan och stövlarna och ge sig ut på lite "skummare" gator i Malmö..... men utanför ett välkänt hotell funkar väl lika bra!!! Stod ju och väntade på att bli upplockad och bjuden på lunch......

Mannen dök upp innan jag var helt rödfrusen, det var väldigt skönt att komma in i bilen.....

Vi tog en mysig lunch på Normans Deli på nedervåningen i Hansa, sådär var min lunch, men mannens lax var väldigt fin. Trevligt och lyxigt att bli bjuden på lunch!!

Sen var det heavy shopping som stod på agendan. Vi ska på stor fest på AF i Lund ikväll, klädkod kostym, black and white med något rött inslag, så det var en svart snygg kostym som framför allt skulle shoppas. Så roligt och härligt kul vi hade. Vi fick fantastisk service, både på MQ, Tiger och Filippa K. Det var en ren fröjd och vi njöt i fulla drag. Att få bra service är verkligen så viktigt, så imponerade är vi båda av hur bra omhändertagna vi blev på alla ställen.

Mmmmmm vilken stilig man jag lever tillsammans med, så kul att vara smakråd och att kunna fokusera på det och inte springa och hämta grejor som en skottspole som brukar vara min roll när vi handlar. Vi blev både bortskämda och kände oss som riktigt viktiga kunder, så som man ska känna sig när man gör viktiga inköp.

Det slutliga valet för på svart snygg kostym, väst, vit skorta och en svart och röd slips.....det mesta inköpt på Filippa K, de har verkligen snygga kläder för män...... mmmmm jag kommer att stolt gå bredvid festens snyggaste och stiligaste man!

Efter lyckat slutfört uppdrag njöt vi av att gå runt och få julkänsla i stan, så mysigt och vackert det blir när det börjar skymma. Hansa Compagniet är absolut bäst på att skapa julkänsla, det känns verkligen som ett riktigt julklappsvaruhus både när man är där inne och utomhus. Hur mycket ljus som helst, vackra skyltfönster och massa stämning.


Detta är bara början på ljusparaden som Hansa bjuder in till...


Vackert vitt jul och vinterfönster.......


Ett vackert fönster som alla barn inte kunde låta bli att stanna vid, isbjörnmamman och barnet pussar varandra (eskimåpussar) hela tiden, alla djuren rör sig på olika sätt.


Malmö stad är också väldigt duktiga på att göra julmys, mycket ljus och stämning runt om i hela city. Allt från rött ljus under broarna, träden och eld i fontänerna på Gustav Adolfs Torg, istappar i ljus längs med hela gågatan och en massa annat...... härligt vackert när skymningen har fallit!

1 kommentar:

  1. Vilken härlig dag!! Och jag blir så glad när jag läser om hur fint ni har det tillsammans, kärleken liksom "lyser igenom" när du skriver. Ha nu en superkul kväll tillsammans!
    KRAM!

    SvaraRadera