torsdag 8 december 2011

Hur är det möjligt.....

....att frysa så här mycket som jag gör???? känns som att jag ständigt går omkring med gåshud på stora delar av kroppen, sexigt???? Inte så värst, än mindre skönt!

Känner det som att jag skulle vilja hoppa in i brasan.....


...men det skulle kanske bli för varmt även för mig....

Igår satt jag och jobbade med underställ, joggingbyxor, extra stickad ullkofta, dubbla raggsockar och var ändå kall???? Fick desperat leta fram min underbara "vete-säck" som man värmer i micron. Den brukar jag använda när jag har ont i magen eller någon annanstans, men det fungerade helt underbart att lägga på golvet och sätta fötterna på.......såååååå skönt!

Med varmt kaffe i koppen och med händerna runt den så började jag bli lite mindre kall.... men hur mycket får man gjort med händerna runt kaffekoppen???? Visst är det gott men inte direkt produktivt!!

Sista utvägen var att duscha superhett läääääänge, äntligen lite värme som gick längre in i kroppen! Skönt. Den värmen höll en stund.

Det är verkligen kallt i skåne nu, det känns som att det blåser genom hela huset, svårt att få upp värmen i huset, och eftersom vi i skåne av någon underlig anledning ska betala mer för vår el så har man ju ännu mindre råd att värma upp huset nuför tiden.......

Det får bli att jogga på stället när man jobbar, elda i brasan, klä på sig ännu mer, dricka varmt, ja vad mer kan man hitta på?????


1 kommentar:

  1. Usch ja! Det där med att frysa är hemskt! Jag brukar börja frysa i oktober och sen håller jag på till maj ungefär! :)

    Tack för pepping! Jodå, vi har en del kvar men också mycket som tog slut. Men det är ju ändå positivt! :)
    KRAM!

    SvaraRadera