onsdag 2 november 2011

Vilken härlig start........

....på höstlovet. Kan det bli bättre än att gå på världens bästa Halloween-fest tillsammans alla fem. Det var sådan taijming att dottern skulle gå på Halloween-kalas hos en klasskompis på kvällen, vi lämnade en väldigt blå tjej hos mormor och morfar som hjälpte till med barnvakt och ledsagande till kalaset.


Alla var vi nöjda med våra outfits. Lite skrämmande, men mest kul......

Vi andra fyra gav oss iväg till festen med stort H som i Halloween. Våra vänner är mer än "galna" i denna sortens tillställning, de hade pyntat och dekorerat trädgård och hus i en veckas tid. Det var allt från pumpor, spöken och fågelskrämmor upplysta av stubbar som brann på framsidan av huset till ett helt hus med spindelväv både modell större och mindre, spindlar, pumpor, ballonger i hela huset Halloween-grejor precis överallt!!!

Alla gäster hade verkligen jobbat för att klä ut sig, det fanns verkligen alla sorters monster, spöken och figurer som man bara kan tänka sig tillhör. Det är kul när alla anstränger sig!

Massa god mat, goa vänner, prat och lek för barnen. Efter några timmar åkte jag iväg och hämtade min lilla smurfina och sen körde vi åter till festen, härligt för dottern med dubbla fester och att det funkade att vara smurf på båda.........

Det blev en riktigt sen kväll, det var tre trötta tjejer som vi bar in från bilen på natten. Men vad gör det, vi fick en extra timme på natten och tjejerna som som stockar till långt in på förmiddagen på söndagen, redan inne i höstlovsstämning, mysigt!

(jag tog en massa foton, både på gäster och dekorationer, men jag vet inte om jag av misstag har råkat deleta bilderna eller vad jag hittat på, kan inte hitta dem.....är riktigt irriterad och besviken på mig själv...... men om de dyker upp så kommer fler inlägg om vår kväll)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar