onsdag 16 november 2011

Trodde jag skulle ha......

....en tidig morgon helt själv, brasa, tända ljus, kaffe och lite bloggande. Men hade inte mycket mer än satt mig sådär väl tillrätta i soffan och tagit fram första bloggen att njuta av förrän jag hörde dämpade rop från ovanvåningen..... dottern som kallade! Konstigt, lite för tidigt för henne..... sällan ett bra tecken!!!! Jag har ont i halsen säger hon med ynklig röst, vi gick ner, bäddade ner henne på "min" plats i soffan, halstablett och barnTV igång.... (inte riktigt det inslaget jag väljer själv för mys, men det ska ju vara mys för alla vakna och detta är mys för henne, att få se på TV en vardagsmorgon, det är höjden av lyx). Håller tummarna för att mys och att titta på TV och sen frukost ska få igång henne så det blir skola idag! Vi får se!

Det har verkligen varit kallt inatt, frosten glimmade så vackert när jag var ute och hämtade tidningen, såååååå kallt! Tänker på helgen, då vi hade en sådan härlig utedag hela söndagen (då kändes frosten ganska avlägsen)

Tjejerna fick för sig att de skulle bli modedesigners och arkitekter. Med det fina vädret det var så kändes arkitekter som det bästa alternativet. De var inte helt nöjd med sin lekstuga, såhär ser den ut idag.....



Den behövde byggas till. Så det skapades ritningar.....



En detaljerad ritning med måttangivelser ska det vara om man ska bygga efter den. Det kommer bli en ganska stor tillbyggnad till vår lekstuga......


Dessutom har tjejerna redan planerat och ritat hur klätterväggen som ska vara på utsidan eller insidan (fick inte riktigt klart för mig var den skulle vara.....). Så det var bara till att sätta igång!

Vad behövs???? Virke, verktyg och en massa jobb.....


Först ut med allt från förrådet, här ska det byggas.....


I med allt i skottkärran och sen hjälps vi alla åt att köra det till stugan där vi ska bygga. Mycket samarbete, det fixade det verkligen väldigt bra. De samarbetade, samsades, hjälptes åt och sällan vi hörde något mutter från dem under hela dagen.....


Lite hjälp behövdes när tjejerna gav sig på den allra största biten, håller ni så sågar jag! Samarbete på hög nivå. Två håller, en sågar och en äter banan.........


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar