onsdag 1 augusti 2012

Kan detta vara något......

......för mig????? Är världssämst på det där med träning, i varje fall att hänga i och hänga kvar.... Ofta drar jag igång olika träningsvarianter, det finns många klippkort där jag använt några gånger och sen inte mer..... Dyra träningar och känslan av misslyckande är stor!!!

Jag ger mig in i träningen med hull och hår, från inget till var och varannan dag med resultatet att det inte brukar ta lång tid innan jag får ont i benhinnor blir sjuk eller får andra krämpor och så var den omgångens träning lagd i "byrålådan" och tillbaka på 0.....

Men nu behövs det där med träning verkligen, att gå från ett jobb där jag ständigt gick, stod eller sprang till att bli "kontorsråtta" utan träning..... Det händer saker med kroppen som inte är helt positiva.... Något kilo här eller där bryr jag mig inte så mycket om men att känna mig "slö" i kroppen, inte riktigt tillfreds med hur lite jag rör mig i vardagen och att känna det som att muskler försvinner till förmån för annat känns inte bra! Vad ska man då hitta på, hur hittar jag vardagsmotionen????

En pilatesboll hittade jag i förråder på jobbet..... Den kan man kanske sitta på någon timme om dagen istället för att sitta i stolen????? Har gjort det idag, känns som jag använt någon muskel mer än i vanliga fall.... Ska googla på vad jag kan göra för smarta rörelser samtidigt som jag jobbar!!! Några tips kanske???

Att "smyga" på min kropp brukar funka bäst, kanske jag hittar något här??? Återstår att se! Får troligen kompletteras med något mer men jag ska kanske ta det successivt för en gång skull?????

6 kommentarer:

  1. Hittade precis hit!! Nu ska jag sätta mig ner och titta runt hos dig :O)

    SvaraRadera
  2. Jag vet flera företag där personalen använder pilatesbollar istället för kontorsstolar så du är nog rätt ute ;)

    Jag har lärt mig efter diverse prövningar att man ska inte gå för hårt ut för då slutar man oftast att träna. Jag är precis som du en "kontorsråtta" som behöver mycket träning och jag har blivit bättre på att ta pauser under arbetsdagen till att sträcka ut kroppen. Sen får man lägga in styrke och joggning lite under veckan (inte för många pass inplanerade ;) ). Jag tror att nyckeln är planering för om man tror att man bara ska spontant komma på det där med träningen på kvällen så faller det ofta, men om man har bestämt att idag är dagen då träningen ska ske och vid vilken tidpunkt så är det svårare att slinka undan iaf för mig.

    SvaraRadera
  3. Ja, detta med träning, vårt ständigt dåliga samvete...
    Själv försöker jag gå i rask takt nån timme 4-5 ggr i veckan, och sen lite spinning eller ute-cykling på det.
    Har noll koordination, så step-up och sånt funkar inte alls, blir svettig bara av tanken.
    Ge det där är en chans, och bli inte arg på dig själv om det inte är din grej.
    Till slut hittar du ditt "kall" inom motions-genren ska du se :)
    kram

    SvaraRadera
  4. Usch ja! Jag är en tvättäkta intervalltränare. Märkligt att det ska vara så svårt att hitta balansen... Jag håller tummarna för dig nu!

    SvaraRadera
  5. Åh, jag har tyvärr inga bra tips till vad man kan göra på kontoret i träningsväg. Jag skulle också vilja ha lite bra tips på det, något enkelt som itne påverkar jobbet vore ju kalas om man kunde komma på. Hoppas du hittar på något bra. Kram Jennifer

    SvaraRadera
  6. Känner igen mig!! och håller med dig, vill inte heller känna mig slö och förslappad! Pilates boll använde jag för länge sedan på ett gym och jag vet att jag tyckte det va jättebra. Bra för balansen och man kan göra jättemånga bra övningar. Lycka till!

    SvaraRadera