lördag 4 augusti 2012

Vad det känns befriande......

.......att fylla släp med skräp och slänga på tippen. Så skönt att sortera, organisera och slänga. Bli av med saker som inte används och som står ivägen. Saker vi flyttat på, slagit oss på och förbannat ett antal gånger..... Idag gjorde vi slag i saken.....

Så skönt att slänga, slänga och åter slänga. Lite eftertanksam blir jag allt.... Dessa saker har vi kört för att handla, betalt för, kört hem, slängt upp på släp, kört till tippen och sen ska de skrotas, brännas och återvinnas!!! Så mycket energi, tid, pengar och miljöpåverkan som spenderas på dessa saker!!! Det får en att tänka att man verkligen bör tänka efter innan man köper saker!!

Det mesta vi slängde hade vi använt mycket, en hel del var ärvda saker eller köpta på blocket, men det fanns även saker som vi borde använt mer eller tagit bättre hand om.....

Skönt var det oavsett!

3 kommentarer:

  1. Håller med en underbar känsla : ) kram på dig Sofia

    SvaraRadera
  2. Jo alla prylarna får en att tänka på ett och annat. Är ibland så evigt less på alla grejer jag samlar på mig och har verkligen försökt tänka om på senaste. Att verkligen fundera om jag kommer att använda saken länge. Det har gått så där ;)

    Ha en bra helg!

    SvaraRadera
  3. Ja, visst är det så. Visst tillhör man det bekanta slit och släng samhället när man ser på allt så slängs. Jag tror absolut att vi alla behöver tänka efter mer. Och köpa mer second hand.
    Och jag blir precis som du befriad i själen av att röja :)

    Kramar

    SvaraRadera