tisdag 1 maj 2012

Vintern rasar ut från våra fjällar......

Ja det har det sannerligen gjort denna härliga långhelg, som hade avbrott av jobb igår, men som ändå känts underbart härlig och lång!!

Så blev det då verkligen värme, även om blåsten varit galen, hur härligt är det inte att ta med sig koppen kaffe och mackan, en dyna att sitta på och sätta sig i solen på nybyggda trallarna och njuta av frukost i solen!! Alltså, det är så underbart att jag nästan blev religiös på kuppen........att sen få sällskap av familjen en efter en när de vaknade gör att jag känner mig väldigt rik! Att vara tillsammans alla fem utomhus hela dagen, bättre blir det knappt!!!

Det är så vackert i Skåne just nu, precis allt håller på att slå ut! Har fantastiskt vackra bilder att lägga ut, men när det blir inlägg via mobil kan jag bara lägga upp en bild per inlägg!!! Ska jag då välja så är det en vacker bild från landskapet som susade förbi när dottern och jag körde hemåt från landet idag!! Rapsfälten börja bli gula och den underbart härlig blå himlen..... (det är dottern som fotat så jag kunde koncentrera mig på bilkörningen)

Hoppas ni alla haft en härlig Valborg med allt vad det innebär?!

Kram Pernilla

2 kommentarer:

  1. Vilken ljuvlig bild! Och ja visst är det underbart att kunna sitta ute och äta sin frukost, snart så går det även här uppe :), och oj vad längtar! Bättre sällskap än familjen finns inte. Låter verkligen som att ni haft en bra ledighet, hoppas du får en fortsatt bra vecka! Kram Jennifer

    SvaraRadera
  2. Jättefin bild!

    Det är nu när jag tittar ut på min snöhög som tankarna kommer att flytta söderut ;)

    SvaraRadera