lördag 5 maj 2012

Det är nästan så man inte hinner........

.....med nu när våren totalt exploderar i naturen. Värmen och solen har verkligen skämt bort oss i skåne under veckan som gått, att sitta ute i solen och äta lunch, vara ute i trädgården när man kommer hem från jobbet, att ta en cykelutflykt efter jobb, att inte behöva ta på sig jackan när man går ut, att köra till jobbet i strålande solsken har jag njutit av i veckan! Så livsbejakande och underbart!

Men så snabbt det går när värmen äntligen tittade fram, jag tog en massa bilder i tisdags när vi var lediga och de när nästan inaktuella nu...... "ALLT" har vekligen exploderat och det är så vackert men man hinner knappast med!! Hur ska jag hinna se allt, fota allt och njuta av allt??? Ta det lugnt känner jag då, njut av det du kan här och nu, allt jag missar kan jag inte göra något åt, men istället för att stressa runt och försöka se och uppleva "allt" gör att jag troligen inte skulle njuta av något!!! Så lugn och fin, och njut helt enkelt!!!




så här vacker var magnolian i tisdags.....idag är den helt utslagen!!



Ännu mer magnolia, det är en så underbar blomma och växt tycker jag! Häftigt att den blommar på bar kvist! Härligt med en sådan stor och vacker blomma som är något av det första som spricker ut efter hästhovar, krokusar och påskliljor......


Dessa vackra blommor hittade jag och dottern när vi var på lekplats i helgen, pärlhyacinter och tusenskönor.....vår, vår och åter härliga vårkänslor!


kolla in denna härliga färgsprakande blomprakt!! Har ingen aning om vad denna blomam heter, men att vara så vacker i både färg och blomning förtjänar att förevigas.......


och dessa underbara små vita blommor mot en fantastisk härligt blå himmel.....det är så vackert att det nästan gör ont.....

"Det gör ont när knoppar brister".....det finns väl någon dikt som har denna strofen i sig, och jag kan förstå det. Naturen är så vacker att det nästan gör ont, det är lite ofattbart att förstå att för bara några veckor sedan fanns det inte något mer än kala grenar och gråbruna färger och nu denna färgprakt. Jag tycker så synd om de som har allergier och som inte kan njuta av detta underbara som sker runt omkring oss hela tiden just nu, oavsett om vi märker det eller inte!

Missa inte detta vackra, hitta ditt sätt att njuta och samla energi och njutning att ha att ta av vid andra tillfällen när det behöver ges bort energi! Att tanka energi är viktigt!

Ha en underbar lördag!
Kramar

4 kommentarer:

  1. Vilka fina bilder! Det var roligt att träffa dig igår, verkar som du trivs bra. Ha en skön helg :-), kram! Malin J

    SvaraRadera
  2. Naturen om våren är underbar! Tänkvärda ord...
    Dock faller snön här uppe i norr...det är så man blir galen!
    Ha en mysig lördag!

    SvaraRadera
  3. Härliga bilder!
    Önskar en fin kväll!

    SvaraRadera
  4. Härliga bilder och så bra skrivet av dig. Det blir ju lätt så att man stressar upp sig för att hinna med att uppleva allt, men då gör man det ofta utan att egentligen njuta av det, så jag håller med dig helt, njut av det du hinner med och gör det ordentligt :). Hoppas att ni får det fortsatt lika fint hela helgen! Kram Jennifer

    SvaraRadera