söndag 13 maj 2012

Att ha lediga lördagar och helger tillsammans.....

....med familjen är så lyxigt! När man som jag jobbat mycket helger de senste 10 åren är det så lyxigt och helt underbart att ha varje helg ledig......att vara ledig när "alla" andra är lediga, att vara ledig två dagar i sträck istället för en fredag och en måndag och då mest göra ärenden eller vila upp sig efter en galen jobbhelg........

Vardagslyx på hög nivå som de som aldrig jobbat helg nog riktigt förstår. Lyxen av att inte missa en massa saker, ständigt dåligt samvete för att man inte kan vara med på tävlingar, uppvisningar, simträningar, vara med och göra saker i hus och hem tillsammans, men framför allt att inte kunna vara tillsammans med familjen eller mannen när de är lediga........

Varje helg känns som en obeskrivbar lyx och som en minisemester......ska komma ihåg att njuta av helgernas ledighet lika mycket om ett år när jag är mer van vid att ha lediga helger och jobba vardagar så jag verkligen fortsätter att uppskatta våra helger tillsammans och inte tar det för givet.....

visst fanns det många positiva saker med att jobba helg också, annars hade jag förhoppningsvis inte gjort det så länge???? Att kunna fixa en massa ärenden när inte så många andra skulle fixa saker, det gick ju absolut snabbare.... att ha egentid, när barnen gick på dagis kunde de vara lediga mer eller bli hämtade väldigt tidigt dessa dagar...

Så mycket energi våra lediga helger ger......oavsett om det är helger med barn eller utan barn, om vi gör saker eller "bara" är hemma och skrotar och allt annat där mittemellan.

Underbart!

Hoppas allt får en härlig söndag, det ska jag ha tillsammans med familjen!

1 kommentar:

  1. *fniss* och jag är en sån som älskar att äntligen jobba skift, med helgjobb som en självklar del. Äntligen hinner jag med mitt liv och mina barn :) Men jag jobbar bara 70 % (i genomsnitt 25 timmar per vecka.

    Hoppas din söndag är underbar!
    Kramar Kicki

    SvaraRadera