söndag 20 maj 2012

Godmorgon vackra sommardag.....

.....hoppas jag att det blir idag......det ser väldigt lovande ut när jag tittar ut.....


.....nu hoppas jag verkligen att sommaren inte gäckar oss mer...den har varit på gång länge och lovat att komma (i varje fall enligt SMHI och väderleksrapporterna på TV....men det kan ju sägas, att de där har inte några toppnoteringar på att ha rätt på sistone....)

Igår lovades det rena sommarvärmen och i almanackan är det sommar sen ett tag....men inte ute i verkligheten..... så igår beslutade jag mig för att nu är det dax för sommarskor och fötter utan strumpor......oj, vad jag blev kall.......men snygga skor och väldigt vita fötter och ben var det!!!

Igår var det socialt från början till slut.....

Dottern hade kompis som sov över, mysigt! Sen gällade det att samla ihop familjen på lite olika ställen, åka till svärmors vän och äta middag med resten av mannens familj...... mysigt hade vi!

Bryta upp lite tidigare än alla andra för att bege oss till nästa ställe, vi skulle hem till vänner som fått en liten flicka för att äta middag och umgås.

Vännerna har redan två killar så det var full rulle från första stund. Tjejerna och killarna lekte, in för att äta och sen iväg igen....vi fick en massa tid att umgås och prata med varandra. Speciellt efter att vännernas föräldrar kommit förbi för att ta ut lilltjejen på promenad så hon kunde komma till ro......lilla stackaren hade ont i magen, så hon var mindre nöjd, hon skrek mest hela tiden.....

snacka vilka minnen som kom tillbaka....min lilla tjej skrek mer eller mindre konstant tills hon var 3 månader......oj så jobbigt det var, som man svettades, så otillräcklig man var och så trött......skönt med föräldar som kan ställa upp, det hade jag också som tur var annars hade jag nog blivit tokig.
En mycket mysig dag med massa umgänge!

Idag är det SPA på Ystad Saltsjöbad med tjejkompisar......så håll tummarna för att det verkligen blir sommar så vi kan njuta av promenader längs med havet i solen.......och en massa annat!!! Det blir en kanondag oavsett väder, gott sällskap och skönt mys.

Ha en underbar söndag!

Kram Pernilla

2 kommentarer:

  1. Men så härligt med en SPA-dag, jag hoppas verkligen att ni hade vädret på er sida, låter ju bara så fantastiskt att få promenera längs med havet.
    Här lite längre upp i landet känns det inte ens som att våren riktigt kommit, hu så kallt det har varit, men om man får tro prognoserna så verkar veckan som kommer komma med lite värme.
    Må så gott fina du! Kram Jennifer

    SvaraRadera
  2. Nu på morgonen när jag parkerade bilen ser jag plötsligt hur gröna gräsmattorna är. Solen skiner idag, men sommarvärme är det inte. Det gör inte så mycket just nu bara det är varmt till skolavslutningen. Jo små barn bjuder til minnen från förr och hur det var. Ibland lockande och ibland avskräckande. Det slog mig just för någon vecka sedan att vad stor vår "kreativa" son blivit. Det är nu man får skörda frukterna av sina ansträngningar då det är kompislek och "förståndig" lek i trädgården. Vi vuxna har helt plötsligt fått mer gjort i trädgården ;)

    Spa är alltid härligt och på fredag blir det min tur fast med en hel klass 13 åringar.... Det blir nog bra det med haha.

    SvaraRadera