måndag 7 maj 2012

Så mycket kärlek, förtroende och.....

....det finns i att hålla handen. Jag älskar att hålla handen, med mannen och med barnen. Det känns så mysigt och som att vi hör ihop när vi håller handen. Allra bäst är när vi går i bredd alla fem.....inte så ofta det händer, varken att det finns plats till oss alla på en rad eller att alla vill hålla handen samtidigt!!!

Att hålla handen fyller så många olika funktioner, att hålla ordning och koll på älskade barn i trängsel med andra, att inte försvinna själv från barn och man när det händer mycket, ett sätt att ta hand om och hålla koll på att någon inte skadar sig när fokus finns någon annanstans..... men allra bäst är det när man känner en liten, eller stor hand som söker min bara sådär utan vidare, bara av kärlek och för att få vara nära........ 


Extra härligt är det när stora tjejen kommer med sin hand och vill gå tillsammans, hon börjar växa ifrån det, men fortfarande är det inte ovanligt att hon kommer med sin "lilla" hand när vi är ute och går och vill hålla och gå nära......sååååå mysigt! Älskar det!

Sådant enkelt och kravlöst sätt att visa sin kärlek!

5 kommentarer:

  1. Håller med mysigt att hålla handen önskar man gjorde det ännu mer ha en fin start på veckan kram Sofia

    SvaraRadera
  2. Underbart inlägg Pernilla! Jag blir alldeles varm inombords av att läsa dina ord och kan skriva under på alltihop. Jag och maken har gått hand i hand i 25 år nu och jag hoppas att det kommer att fortsätta. Och även om döttrarna kanske inte vill hålla i hand så mycket längr så vill de istället gå arm i arm och det är minsann inte så illa det heller. :)

    Kram på dig

    SvaraRadera
  3. Men så fint skrivet av dig! Kram Jennifer

    SvaraRadera
  4. Jag håller med ovan kommentarer - underbart inlägg! Jag älskar när mina tjejer smyger in sin lilla hand i min. Närhet och trygghet på samma gång. :)

    Tack för din fina kommentar på min blogg. Vad glad jag blir!

    SvaraRadera