tisdag 17 april 2012

Vad skönt det är att få hjälp.....

.....natten mellan söndag och måndag, dottern vaknar 4 gånger och är ledsen för att hon har ont i halsen, lite febrig och snuvig.......NEJ, det var inte bra planerat!!! som om det någon gång är rätt tid att VABa??? Det funkar ganska bra för dottern att följa med mig till jobbet om hon inte är allt för dålig, men när jag har möten med olika samarbetspartners inbokade stora delar av dagen är det inte optimalt......

Fick inte mycket sömn den natten och när dottern vaknade så var det ganska tydligt att det inte skulle bli någon skola för henne denna dag!!! Då är det så skönt att veta att det finns någon att ringa, någon som med största glädje och kärlek hjälper till och som gärna vill ha dottern hos sig och där dottern trivs på alla sätt och vis...... så vid halv åtta ringde vi mormor och morfar, självklart kunde Johanna vara hos dem.......

Packa grejor, i med skolböcker, skriva upp vad hon skulle jobba med under dagen, lite skoljobb kan man gott göra även när man är sjuk anser jag!!! Om man inte är helt däckad, vilket dottern inte var!!!

Vi möts i dörren av stora famnen, så skönt att känna sig så välkommen!!

Snacka om att dottern hade det bra igår, en hel dag med mys, följa med mormor och handla lite godsaker i affären, göra läxa med morfar, mys framför TVn men fram för allt..........


 leka med BUILD a BEAR hela dagen... Mormor hade på söndagen gjort stora klippet på Blocket, hon hade hittat och köpt jättefina saker till alla tjejer att leka med när de kommer på besök!!!


jag fick stor förevisning när jag kom, vilka fina nallar, kläder och saker. Det fanns hur mycket som helst, allt från bi-kostym, tigerkostym, mössa, vantar och halsduk, skridskor, väskor, skor, kostymer, klänningar......ja allt man som 8-åring kan önska sig att få möjligheten att leka med.......

Ska säga att det finns en tjej som vill tillbaka idag och leka vidare.... Så härligt och så skönt att veta att jag kan jobba med gott samvete när dottern har det så bra och får så mycket omtanke och kärlek som man behöver när man är sjuk! Tack mina underbara föräldarar för att ni finns och ställer upp!

2 kommentarer:

  1. Ja det är verkligen guld värt med sådan hjälp och vilken mysig dag de verkar ha haft. Så härligt att få bli ompysslad så och få känna sig lite extra omhändertagen :). Hoppas att hon mår bättre! Kram Jennifer

    SvaraRadera
  2. Det är super att ha någon att ringa när det kör ihop sig. Idag är det jag som är hemma med snuvig son.

    Ha det bra!

    SvaraRadera