lördag 14 april 2012

Sköna lördagsmorgon.....

....jag är morgonpigg!! Tycker om att gå upp tidigt, ha en liten stund för mig själv innan resten av huset vaknar. En hedersstund med kaffe och tidning! Skönt sätt att starta dagen.

Det är så mysigt att möta ett efter ett av barnen som kommer upp.... Den ena med pigg blick och redan igång, den andra med håret åt alla håll och sömn i ögonen och den tredje som sist av alla vacklar upp och man undrar vad hon gör uppe hon är mer sovande än vaken.... Mysigt att få morgonkram och beroende på vem det är så är det lite småprat, ligga lite och vakna i knäet eller bara en kram. Mina härliga tjejer!!!

Oftast sist men inte minst....kommer mannen upp.... Eller så går jag och lägger mig igen, vi har en stund tillsammans innan vi drar igång lördagen!!! Skönt!!

Ha en härlig start på lördagen!
Kram

3 kommentarer:

  1. Låter som en riktigt härlig lördagmorgon! Det är så mysigt att sitta vid köksbordet med en kopp kaffe och en tidning och känna att man inte behöver jäkta iväg någonstans. Härlig beskrivning av dina tjejer, jag ser det framför mig :). Ha en skön lördag! Kram Jennifer

    SvaraRadera
  2. Ja precis så vill man starta dagen. Jag har nu på morgonen läst ut boken om vingården i Provence och jag tror vi drar ;). Nu kommer jag gå och tänka på den hela dagen, blir oftast så när man läst något som inspirerar. Jag fick en kort helg, men hade å andra sidan en kort arbetsvecka med påsklov. Lite småsega går vi runt här och plockar lite här och där. Kanske jag ska packa ned en låda med saker jag vill ha i vårt nya hem som maken får ta med sig imorgån när han återvänder till universitet.

    Ha det bra!

    SvaraRadera
  3. Oh herre jag håller på att bli en analfabet.... Undra om trötthet har något med saken att göra ;)

    SvaraRadera