fredag 6 april 2012

Sååå roligt det är att sprida......

.....påskglädje.... Jag och bästa kollegan lastade en kundvagn full med påskägg och gjorde oss beredda att köra runt på centrat och dela ut påskglädje med hälsning från oss!!!

Efter två besök kände jag att vi skulle ju klätt ut oss till "kärringar".... Sagt och gjort in till kolleger i en av affärerna med smink, de gjorde oss så fina och en massa kul och fnitter under tiden. Vi fortsatte vår "resa" ii centrat, helt klart mer påskglädje när vi bjöd mer på oss själva. När vi gick förbi våra påskris "snodde" vi fjädrar och sen var vi nöjda. Vilken härlig eftermiddag vi hade. Att sprida en massa glädje, få kramar och glädje tillbaka, lite samtal här och var och en massa skratt!!!! Viktigt att prioritera och uppskattat!!

85 påskägg och hälsningar senare var vi klara.

Även om jag fick stoppa ner min halvfärdiga kvartalsrapport i väskan för att göra den klar hemma så är jag så nöjd över att vi prioriterade detta. När det är mycket kunder och bra drag i försäljningen är lite godis extra uppskattat!

Dottern blev nöjd av att bli hämtad av påskkärringen! (hade hon varit två år äldre hade jag varit pinsam.....) hon blev inspirerad. När vi kom hem var vi snabbt två kärringar. Vi packade våra väskor och hängde dem på kvasten och gjorde oss redo för avfärd mot den blå kullen...... Är man påskkärringen så är man!!!....

Nej det blev bilen som packades för avfärd mot landet och resten av familjen! Middag hos svärmor som invigning av påskledigheten!! Två tjejer till ville bli kärringar, det fixade vi. Mannen ville vara påskhare men det kunde jag inte fixa....... Vi spred glädje när vi kom till svärmor och resten av familjen! Fyra kärringar i huset!!!!! (det fanns fler i huset men de andra var inte målade så snyggt som vi.....:-) Svärmor hade nog inte förväntat sig att den stora kärringen skulle vara målad!!!! Fick många komplimanger...

Skön kväll med god mat, gott sällskap och nubbevisor och snaps för att sjunga in påsken!!!!

Påsken är en härlig högtid tycker jag, ledighet och firande med familj och vänner utan stressen och pressen som är svår att undvika när det är jul!!! Att jag för första gången på 10 (!) år ska vara ledig all fyra påskdagarna gör att det känns extra bra!!!!! Höjden av LYX känns det som!!

Glad påsk till er alla!!!

5 kommentarer:

  1. Vad underbart : ) skulle gärna varit med er och delat ut påskägg : ) Fin bild på dig och söta prinsessan : ) kram Sofia

    SvaraRadera
  2. Haha, men vad roligt gjort av er. Jag kan förstå att det uppskattades av kunderna :). Roligt med så många påskkärringar, jag hoppas att ni får en fortsatt underbar påsk och njut av ledigheten! Kram Jennifer

    SvaraRadera
  3. Vilka fina kärringar då! :) Så härligt det låter med påskäggsspridningen! Härligt med folk som bjuder på sig själva :)
    Glad påsk!
    Kramar Kicki

    SvaraRadera
  4. Så fina ni blev! Och ha nu en riktigt riktigt skön påsk!
    KRAM Jennica

    SvaraRadera
  5. Vilken rolig grej!! Kan tänka mig att det spred glädje! Tycker det är så roligt att se alla söta påskkärringar på ica, var och vartannat barn är utklätt och man kan inte låta bli att le! På så vis en förenande högtid!!

    Ha en fortsatt härlig helg

    SvaraRadera