söndag 1 april 2012

Att vara inne och titta ut......

..... Då trodde man det var härligt väder, sol och värme...... Not!!! Fy för den lede såååååå kallt det var ute!!!!! Lie trött och sliten idag efter en rolig och mysig tjejmiddag igår kväll. Det gjorde ju nog att jag var mer frusen.... När jag hämtade dottern efter gympaträningen ville hon se kusinens fotbollsmatch, så vi gick över till fotbollsplanen för att titta. Kul att se men jag trodde jag skulle frysa sönder, att frysa så det gör ont i kroppen är ingen höjdare....

Efter den utflykten fick det bli korv m bröd och varm chokladmjölk under filte i soffan.... Mys i långa banor. Det tog flera timmar att bli varma. Vi myste loss ordentligt, bestämde oss för att inte alls ge oss i kast med tvätt och rensa mrasvinsburar, vi letade upp en film, bäddade ner oss tillsammans i soffan under samma filt och gosade till det!!!! Jag somnade gott och dottern såg på filmen.... Där ser du mannen, du ska inte ta det personligt att jag ofta somnar framför TVn tillsammans med dig!!!!

Nu simturernas det för fullt, inte jag då.... Söndagar hos oss är träningsdag. Dottern kör två olika träningar och

stortjejen tränar gympa.

Undrar vad vi ska hitta på till middag????? Ska kanske fortsätta på inslagen väg, pizza kanske?????

4 kommentarer:

  1. Blommar det så fint hos dig?

    Man blir ju bara för lycklig!

    SvaraRadera
  2. Fin bild! Vilken mysig dag ni verkar haft, så mysigt att bara få slappa och göra precis det som man känner för och släppa alla "måsten", riktigt bra gjort. Och det där med att somna i soffan till film känns igen. Pizza passar väl perfekt när man är lite trött efter en utekväll med tjejgänget ;). Kram och ha en bra söndagkväll och en bra start på nya veckan!

    SvaraRadera
  3. Oj vad fint träd!

    Nu är det en period då det ena dagen känns kyligt och andra dagen värmer solen i ansiktet. Här uppe är våren förutspådd ska komma 20 april så jag får vänta ett tag till, men när vägarna är fria från snö går humöret upp. Det blir så mycket lättare att promenera och jogga.

    Jag hade det väldigt bra på resan och vi hade 5 h fritid då vi satt på ett gammalt charmigt café och fikade för inga pengar alls, det var tokbilligt. Det blev även något lokalt hantverk inhandlat som planerat :)

    Det blir nya tider på jobbet framöver, jag har rott iland en grej som blir ohemlig snart ;) Längtar!

    SvaraRadera
  4. Iskallt! gulligt att du skrev lie trött jag som har skånska föräldrar fattar precis ; ) Hoppas du är piggare idag : ) kram Sofia

    SvaraRadera