fredag 13 april 2012

Såååå gott jag sov.......

.....imorse (det fortfarande morgon, men ännu tidigare än nu.......) när en liten ynklig röst kallade på mig.....det tog nog en liten stund innan jag reagerade, jag sov så hårt, drömde så mycket att dottern säkert kallat ett antal gånger innan rösten gått genom min dröm......men oj, så tungt det var att vackla upp och in till dottern....en liten ynklig tjej som hade ont i magen........jag ligger här en stund, somna om det är tidig morgon, det känns bättre om du somnar om......ja, allt det där och ganska snart sov hon som en stock igen.....men inte jag......Jaha, lika bra att börja dagen då!!!

Fredag!!! Härlig dag, ska försöka jobba lite lagom länge, hämta dottern och sen ska en kompis komma hem och till oss för att leka och sen sova över...Det är lyxigt, tycker både dottern och jag! Bäst av allt är att idag samlas hela vår härliga familj, mannen hämtar sina två tjejer och det blir gemensam fredagsmys, alla fem plus en!

Det är så gott att för varje dag denna veckan blir vi fler i familjen och mer kompletta för att idag vara tillsammans alla fem, härlig efter en vecka ifrån varandra.....Lyx och njutning i stora mått!

Idag är det dessutom Let`s Dance, jag är en riktig sucker för det programmet, dans, vackra kläder och musik, vackra människor......Jag har inget favoritpar ännu, det kommer senare.....


Ett av få "familjeprogram" som jag verkligen uppskattar! Jag sitter som klistrad och resten av familjen går lite fram och tillbaka för att titta emellanåt. Kan tro att tjejerna mest vill leka ikväll. Brukar vara så när vi träffas alla, då har tjejerna ett sådant uppdämt behov av att leka och vara tillsammans att de sällan vill sitta i soffan och titta på Tv, inte förrän det börjar bli väldigt nära bedtime.....

Ha en härlig fredag!
Kram

1 kommentar:

  1. Så skönt att du fått sova gott! Och det lät som att ni hade en riktigt bra fredag att se fram emot, jag hoppas att den blev riktigt riktigt bra. Kram Jennifer

    SvaraRadera