fredag 16 mars 2012

Vilken känsla............

....att öppna brevlådan och där ligger en massa kuvert med foton jag skickat efter......äntligen börjar mina fotoväggar ta form. Nu finns fotona här, jag har en hel del ramar som jag sprejmålat svarta, behöver fler men nu är jag på gång........


....det bästa var dock alla härliga minnen som fanns där i korten, så mycket kärlek, så mycket upplevelser och så mycket liv....... att ta kort är så roligt och det är så fantastiskt bra med digitala tekniken att man kan ta hur många man vill, sortera ut dem som man vill och titta på dem i datorn.....men riktiga foton att titta på är verkligen något speciellt......det blir mer levande och ger mer känsla på riktiga foton, kan inte förklara varför men för mig är det så........

Hur mycket jag gillar den digitala tekniken vill jag även ha fotoalbum med foton att bläddra i.......Som jag fastnade där med alla foton, glömde helt tid och rum. Det är något av det bästa jag vet med foton, ett bra sätt att minnas detaljer....... att minnas de där små sakern som hände runt fotot, vem var med, vad gjorde vi, hur mådde vi...... vi skulle ta fram våra foton oftare för att prata kring dem, det är så lätt att glömma de där nyanserna i livet om man inte pratar om dem......

Det ska bli så kul att göra fotoväggarna...... det kommer bli en med familjen och en med naturen.....


Det ska bli så spännande att göra tavlor av mina naturbilder...naturen är så vacker. Jag har valt ut de vackraste bilderna jag tagit det senaste året när mitt intresse för fotografering verkligen kommit igång.......

Det där med att göra fotocollage på väggen har jag tänkt på ett tag, hade planer på ett antal foton med ramar......men som vanligt när jag drar igång något så blir det sällan med måtta.....har svårt att göra något lite lagom, allt eller inget.....så detta "projekt" har verkligen växt. Jag har hur mycket bilder som helst nu.....det började med att gå från en vägg till två väggar med olika teman.... nu vet jag inte hur jag ska få upp alla bilder jag har framkallat. Det blir troligen till att sortera en gång till...... men härligt att vara igång med mitt "projekt"....

1 kommentar:

  1. Åh så roligt! Jag det är underbart med foton och alla minnen som hör till dem. Jag är på tok för dålig på att göra något av mina foton, de ligger kvar i datorn bara. Men precis som du skriver så är det ju så mycket mer känsla i att verkligen ha riktiga kort. Blir spännande för jag hoppas vi får se resultatet ;). Ha en riktigt skön fredag! Kram Jennifer

    SvaraRadera