fredag 2 mars 2012

Såååååå skönt att cykla till skolan...

LDet var länge sedan dottern och jag cyklade till skolan. Antingen har vädret inte varit med oss eller så har tiden inte räckt till.....idag flöt allt och vi kom iväg utan stress, cyklade lungt och pratade. De morrnarna när det blir såhär är så härliga. Underbart skön start på dagen..... Att det dessutom var läge att packa ner solglasögonen gjorde inte ont!!!! Det ser ut att bli en härlig vårdag i söder. Lite dimma nu, så vackert och snart bränner solen bort dimman och då blir det nog sådär 12 grader......och när började jag min karriär som meterolog????? Kanske inte, men detta är min  tro och förhoppning om vädret!

Vilken tur att jag och fina vännen A hade lite vårinspirationsdag igår kväll. Vi var på VIP-kväll och blev inspirerade av vårfärger både på kläder och smink. Så mycket att det blev rosa byxor till mig och orange och gröna till A. Hade det bara funnits i min storlek hade det även blivit blå eller gröna till min garderob också......det var bra rabatter så det var svårt att motstå. Vilka härliga färger det är till våren.  Affärerna ser ut som smällkarameller.......härligt.

Dagens outfit blev mina nya rosa byxor, dottern ansåg att de var orange, så vi enades om att se är orange-rosa.....en typisk kompromiss i vårt hem med två synnerligen envisa damer........en scarfs i matchande färg fick också följa med hem igår och den fick följa med ut idag......

Får komplettera med bilder när jag kommer hem. Detta inlägg skrivs på bussen...... Känner mig väldigt vårig och fin. Blir glad av att titta ner på mina färgglada byxor. Härlig kontrast till svart, svart, svart, grått och lite blått som dominerar min garderob.....har blivit lite mer färg på sistone men dock......

Verkar som min dunderkur mot förkylningen funkat, mår mycket bättre.....eller så är det mina orange-rosa byxor som livar upp så mycket.......

Ha en härlig dag mina vänner. Kram på er!


5 kommentarer:

  1. Åh, låter härligt!
    Vad roligt med lite färg på kläder, jag tror minsann att jag ska försöka mig på lite färg på vårkläderna, jag är en sådan mes när det gäller färg på kläder.
    Hoppas att dagen fortsatte bra och att ni får en riktigt mysig kväll! Kram Jennifer

    SvaraRadera
  2. Härligt med lite färg fin scarf : ) jag har köpt ett par rosa, blå och gröna byxor : ) till vårgarderoben kram Sofia

    SvaraRadera
  3. Jag önskar precis som mitt liv som jag att jag vore lite mer vågad när det gäller kläder. Jag tycker verkligen att det är såå snyggt med alla dessa färgglada byxor, kanske kanske jag också ska inhandla ett par.....

    ha en härlig helg

    SvaraRadera
  4. Färg är livet och det finns så mycket fint just nu överallt tycker jag. Jag gjorde ju ett par minst sagt färglada fynd på vinden som bara väntar på att snön ska försvinna och värmen tar fart.

    Nu är det upptrappningen inför kalaset och jag vet inte längre om jag har koll och bra framförhållning haha. Ska se över fikalagret.

    Ha en bra helg!

    SvaraRadera
  5. Scarfsen (eller hur det nu stavas) var riktigt snygg. Brallorna ser vi ju inte, men de var säkert minst lika snygga. Härligt med vårkänslor!

    SvaraRadera