måndag 8 februari 2016

Naturen börjar vakna.....

.....så härligt det är med årstider och skiftningarna mellan dessa olika tider på året! Jag har en favorit, VARJE årstid som är just nu!

Det finns så mycket fint i alla årstider! Varje tid på året har sina fördelar, sina guldkorn, sina speciella dofter och upplevelser! Härligt!

Att bo som vi, både på landet och i "staden" gör att man får förmånen att uppleva varje skriftning i årstiderna i naturen! Man känner dofter, hör naturens ljud, ser hur naturen utvecklas dag för dag! På våren är det väldigt mäktigt att se hur hela världen vaknar till liv igen efter sin vinterslummer!



Att promenera med dessa vidder som utsikt är magiskt! Det är ren och skär njutning att bara vandra på med Max som enda sällskap! Man går i sin egen värld, möter ingen, pratar inte med någon utan är bara själv med sina tankar i nuet och med det finaste sällskapet i världen!


Naturen är så vacker! Den skapar så många olika konstverk genom att bara vara! Allt ser så olika ut beroende på när på året, på dagen och från vilket håll man studerar det! Vem behöver gå inomhus på galleri eller utställningar när naturen är den vackraste konsten!



Alla vackra färger, former och strukturer! Skuggor och sol som leker med varandra från olika håll! Samma himmel har oändligt många varianter av blått beroende på hur man tittar på den!


Insåg idag hur grönt det börjar bli överallt, livet till åkrarna och ängarna börjar återvända. Det tittar fram grönt lite överallt mellan det bruna och grå! Kände dessutom att nu börjar det dofta vår! Våren har verkligen en speciell doft, omöjlig för mig att beskriva men den är så väldigt typisk för våren! Magiskt! Att ha den doften, ackompanjerad av fågelkvitter, lite värme från solen....... Njutning!


Med alla dessa vackra motiv runt omkring mig så känner jag att det är dags att ladda upp systemkameran igen! Har inte haft känsla och lust för att fota på det sättet på länge, men nu när jag sitter och skriver och njuter av min promenad en gång till när jag tittar på bilderna kommer lusten över mig! Sugen på att fota med annat än mobilen igen! Det är så det pirrar i mig av längtan över att ta fram den kameran och ge mig in på de små detaljerna och de stora vidderna! - Älskar när jag får det där pirret och sugen efter att göra något, då är det riktigt roligt och något jag verkligen ser fram emot och kommer njuta av!

 
Att hitta lä, stanna upp, sätta ansiktet mot solen och bara njuta ! Så härligt! Vilken massa energi och D-vitaminer som tankas!
 
 
Skapa en  bra dag och njut av allt det vackra du har runt omkring dig precis där du står och går!
 
Kramar
Pernilla
 
 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar