onsdag 10 februari 2016

När man väljer att fylla livet med......

...inspirerande, intressanta och roliga saker och möten med utvecklande människor i vardagen behöver man inte så många timmars sömn! När klockan ringer 4.45 kan det kännas tungt även för en morgonpigg person som jag! Men när jag vet att jag vaknar till en dag fylld med roliga och utvecklande aktiviteter då gör det inget att jag "måste" upp och rapportera en timme innan det är dusch, rejäl frukost och taxi mot flygplatsen!

Kolmörkt och hällande regn, då minns jag den härliga söndagen vi hade! Som vi njöt, jag, dottern och Max, att bo nära både öppna landskap och havet är så lyxigt! Vilken känsla det är att gå längs med havet, höra bruset, se vågskvalpen och bara känna naturens våldsamma krafter!


Mäktigt, vackert och lite skrämmande samtidigt! Max gillar inte vattnet som dånar in mot land!
 


Bryggan som vi gärna badar ifrån på sommaren, det kändes inte som att bad var det vi var sugna på denna dag, men så vackert! Att sitta i lä vid strandkanten och uppleva allt det vackra! Dofter, ljud, känslor och förnimmelsen om sommar - Underbart!



Glassen var ljuvligt god trots att det inte värmde så där jättemycket, men bara känslan och upplevelsen av glass vid stranden - vi kunde dofta och smaka känslan av sommaren! 
 
 
 
Att spendera tid och upplevelser med dessa fina och viktiga varelserna är så härligt. Intressanta samtal, härliga infallsvinklar på vad vi ser och upplever och glädjen av att "bara" vara tillsammans! Härligt!
 


 
 
Underbara unge - du berikar mitt liv så ofattbart mycket! Att man kan älska någon så mycket som jag älskar dig?! Det är läskigt att vara så sårbar, men samtidigt så underbart! Det går inte att uppleva kärlek utan att vara sårbar! Att älska dig är värd alla känslor och upplevelser av skräck, sårbarhet och rädsla. Att älska dig är så mycket större och viktigare och ger mig så mycket glädje! Tack för att du valt mig till din mamma och för att du väljer att vara tillsammans med mig!
 
 
Skapa en bra dag!
 
Kramar
Pernilla
 
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar