fredag 11 november 2011

Nu kunde vi inte hålla......

....oss längre.....var "tvungen" att starta glöggsäsongen igår! Varje år försöker jag hålla mig till 1:a advent innan jag njuter av första muggen glögg....... lyckas i princip aldrig! Har inte mycket till karaktär när det gäller sådana goa saker!

Inhandlade lite olika glöggsorter på onsdagen, man måste ju göra det så tidigt för annars tar ju allt roligt i glöggväg slut på systembolaget.... Hur ska man då kunna motstå när det bara står några flaskor där och kallar på mig.....???? Så, med andra ord, det är inte mitt fel att jag föll för frestelsen för tidigt även detta året, det är systembolagets fel!!! Så "skönt" att kunna skylla på någon annan för sin egen brist på karaktär!!!

Ja, ja, mannen och jag korkade upp vår absoluta favorit.....


Blossas glögg med Cognac......mmmmmmm mums så gott det var! Doften, smaken, känslan...... mums igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar