måndag 21 november 2011

Höstfint i trädgården......

....blev det i lördags. Istället för att ge mig ut och springa tog jag på mig arbetskläderna och gick ut och röjde runt i trädgården. Det behövde städas upp och röjas bland nerfallna löv, vissna växter, klippas gräs och rent allmänt rensas. Slängde även barnens halloweenlyktor, de var verkligen helt sumpiga och ruttna.... örk!!!

Så smidigt det var att köra över allt som skulle slängas med gräsklipparen, den bara maler ner allt till småflisor, hur häftigt som helst. Stora högar med löv och växter, i ett vips så var det nermalet! Det kan vara värt strulet för att få ut gräsklipparen ur friggeboden och spruta med startgas tills jag trodde att jag själv skulle starta före gräsklipparen.......

Så skönt det är att få röjt, det känns som att jag går lite lättare, ryggen blir lite rakare och det är en skön känsla. Ungefär som när man röjt, rensat och slängt saker i källaren eller andra ställen där det på något underligt sätt samlas en massa saker som man inte använder eller behöver...... Så nu blev det ett antal säckar som ska till tippen, tur att pappa har klippkort på tippen och nog skulle kunna köra dit i sömnen och hitta rätt...... en utflykt i veckan kan det nog ofta bli, men då ska det tilläggas att han hämtar hos brorsan, mig och sig själv! Som sagt, skönt att slänga saker!!!!


Tog vara på de pumpor som fortfarande är ok, planterade enarna som mannen köpte för en vecka sedan och gjorde en liten höstinstallation.... det blev riktigt bra tycker jag!


Det blev väldigt vackert och stämningsfullt på kvällen! Mysigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar