tisdag 13 december 2011

"All in" på det röda......

...blev det i kök och vardagsrum. Brukar vara ganska försiktig med det röda, det är oftast accentfärger i vårt julpyntande, men i år kände jag och tjejerna för att köra mer rött! Det var ju inte så att jag behövde övertala tjejerna att plocka fram det röda!!! Det brukar vara jag som är motståndaren..... härligt rött blev det.


Vi letade bland julskatterna i källaren, ringde mamma för att få låna lite saker så vi fick till den där härliga röda julkänslan. Denna fina rotade jag fram i källaren, har legat där ett tag, aldrig varit uppe, köptes troligen i någon utförsäljning för något år sedan och sen glömts bort...... det finns mycket att hitta i vår källare....... vi letade upp "kransen", röda och silvriga hjärtan och hängde upp denna ovanför köksbordet, väldigt vackert tyckte vi alla när vi var klara, lite olika åsikter om vad som skulle hängas i kransen......



vi hade röd ryamatta, röda kuddar och filtar, fick låna in några röda kuddar från mamma och julklänslan blev stor i vardagsrummet.


För att få plats med julgranen i tillbyggnaden flyttade vi in vår favorithörna, med röd matta under så blev detta en ny favoritplats, ombonat och mysigt. Från denna hörna kan man både njuta av öppna spisen och delar av TV:n....... öppna spisen är ju det viktigaste.

missa inte vårt pepparkakslandskap på väggen, lite svårt att se, det kan nog komma fler bilder på det i ett annat inlägg!

Jul är så härligt och mysigt, när man som jag för en gång skull är hemma lite mer än vanligt så är det extra njutningsfullt att fixa med julfint, och njuta av allt extra mycket varje dag! Underbart!

1 kommentar:

  1. Oj vad ni pysslar! Här ligger jag långt efter......men men, det ska väl hinnas med det också! :)
    Kram!

    SvaraRadera